Overtuig een uitgever in 5 stappen!

Heb je jouw boek geschreven en wil je het in de boekhandel krijgen? Dan is een uitgever zoeken de logische volgende stap!

Dus eerst… 5 vragen beantwoorden bij het zoeken naar een uitgever!

 

1) Waar gaat jouw boek over?

Vertel in 1 à 2 paragrafen waar jouw boek over gaat. Vertel wat jouw lezer wilt weten. Wat maakt dat hij het boek mee naar huis neemt als hij in de boekhandel staat.

-> Dit is waar mijn boek over gaat:

Simpelweg Gelukkig Zijn gaat niet over het zweverige gelukkig zijn. Ik ben happy flappy,Simpelweg gelukkig zijn alles is goed en het kan niet beter. Nee, verre van! Ja, het is een verzameling van 101 korte verhaaltjes van dingen die jou gelukkig (kunnen) maken. Maar ik heb de verhalen geschreven op een moment dat ik verre van happy was. Toen ik ze schreef overviel me dat geluksgevoel. Je kent het wel. Dát gevoel en niet willen dat het ophoudt. Net zoals verliefd zijn… 

 

2) Voor wie is het boek geschreven?

Wie is jouw doelgroep. Wie heeft er wat aan jouw boek? En zeg nooit: iedereen want dan koopt niemand het. Bepaal eerst voor wie je een boek wilt schrijven en begin dan pas… Een uitgever gaat pas met jou in zee als jij anders bent!

-> Dit is voor wie ik mijn boek geschreven heb:

Simpelweg Gelukkig Zijn kan mensen helpen die het moeilijk hebben, een lichtpuntje zoeken, op zoek zijn naar een positieve vibe… of gewoon opnieuw gelukkig willen zijn maar niet weten hoe.

3) Waarom heb jij het geschreven?

Ja, waarom? Wat is jouw reden? Laat zien wie je bent en wat je drijft. Wie is de schrijver achter het boek… Bij het zoeken naar een uitgever wil je daar antwoord op.

boek uitgeven

-> Dit is mijn waarom:

Ik ben Simpelweg Gelukkig Zijn beginnen schrijven omdat ik me beter wou voelen en in het verleden tal van persoonlijke ontwikkelingscursussen had gevolgd. Daar leerde ik dat er maar 1 persoon verantwoordelijk is voor mijn geluk. Ja, dat was ik! Niemand anders. Door te schrijven over dingen die me gelukkig maakten bracht ik dat geluk terug in mijn leven.

 

4) Een uitgever wil weten: “Waarom jouw boek anders is dan andere boeken?”

Mmmm, een moeilijke?! Ik wil weten waarom ik jou moet kopen. Ik ben niet geïnteresseerd in wat jij hetzelfde doet. Maar wat maakt jouw boek anders. Hoe onderscheid jij jezelf? Je kan hetzelfde verhaal vertellen maar de manier waarop je het vertelt is anders. Het is jouw verhaal.

-> Dit is waarom mijn boek anders is:

Simpelweg Gelukkig Zijn is geen stappenplan naar geluk. Geen: je doet nu dit en dan dat en dan bereik je jouw doel. Het zijn mijn verhalen. Op basis van 1 geluksding heb ik op 2 minuten een kort verhaal geschreven. Dat maakt het anders. Dat maakt het van mij. Voor jou…

 

5) Op welke manier ga jij promotie maken voor jouw boek?

Een uitgever wil een boek dat verkoopt. Hij brengt het boek in de boekhandel maar jij als schrijver moet het eruit krijgen. En hoe ga jij dat doen?uitgever zoeken

-> Zo voer ik promotie:

1) Om de 3 weken verschijnt er een blog op mijn website (www.salesanddreams.be) met interessante informatie voor mijn lezers. Daarnaast verschijnt er regelmatig een kortverhaal/tekst op mijn andere website (www.passievoorschrijven.be). Ideaal om mensen te laten weten dat jij een boek hebt geschreven. Heb je nog geen blog/website dan is dat een absolute must!

2) Via mijn Twitter account post ik af en toe nieuwtjes of gratis stukjes uit het boek.

3) Op mijn website geef ik een gratis filmpje als ze zich inschrijven. Ze komen op mijn maillinglijst en bij een volgend blog kan ik hen op de hoogte houden.

4) Op mijn Facebook profiel en pagina deel ik nieuwtjes over het boek, een magazine waarin ik verschijn, … als het maar interessant is voor jouw lezers.

5) Op mijn Linkedin-account laat ik mijn blog regelmatig verschijnen.

6) Tijdens een workshop/seminarie/presentatie laat ik mijn boek zien. Het is de uitgelezen manier om jouw boek aan te bieden en te verkopen.

7) Op mijn Youtube kanaal vind je interessante filmpjes met een link naar mijn website en/of boeken.

8) De laatste maanden heb ik tal van magazines gebeld waar ik enkele boeken gratis weggaf. Ze schreven een kort artikel, gaven enkele boeken weg en zorgden voor publiciteit.

———————–dvd write your book

Op welke manier promoot jij jouw boek of schrijfsels? Geef jouw reactie in het reactieveld onderaan en maak kans op een GRATIS exemplaar van de DVD Write Your Book!

————————

Volg ons op Twitter:

“Vind ons leuk op Facebook” door op deze link te klikken.

View Ine Van Hofstraeten's profile on LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *